Pages

Powered by Blogger.

Saturday 2 February 2013


Pokok digambar ini adalah harganya RM12.00. Saya dah banyak jual pokok saiz ini. Kalau ada yang berminat boleh hubungi saya di talian 016-5345951 (Anhar Zubir) atau datang sendiri bagi yang berada di sekitar kawasan Manjung,Teluk Intan dan Perak Tengah Perak.Saya tinggal di Manjung Perak. Saya juga ada jual pokok yang berharga RM10.00 dan RM8.00. Untuk kesesuaian tanah bagi pokok stevia ini saya telah melakukan beberapa kajian, yang mana hasilnya saya telah dapati ejen subur yang paling bagus untuk pokok ini adalah air siraman yang dibuat menggunakan  dari sisa  buangan sayuran, air basuhan beras dan perut ikan. Yang paling bagus ialah dari sisa sayuran. Caranya peramkan kesemua bahan tersebut dalam bekas yang kedap udara selama 2 ke 3 minggu (Jangan buka kalau belum tempoh 2 atau 3 minggu). setelah itu campurkan sedikit gula merah untuk egen pembiakan mikrob (EM). Cukup tempoh ambil air tersebut dan tapis dahulu, kemudian siramkan ke pokok stevia anda (0.5 liter air peraman bersamaan 25 liter air bersih). Ini adalah cara saya lakukan sendiri tanpa bantuan mana-mana pihak perseorangan ataupun pertubuhan. Untuk gambar disebelah pokok di atas itu adalah EKSTRAK GULA yang dihasilkan dari daun stevia.Sekiranya anda berminat hubungi saya ditalian seperti di atas. Satu paket didalamnya terdapat 50 bungkus ( satu bungkus di dalamnya seberat 1 gram bersih, bersamaan 2 sudu teh gula tebu). Ini saya beli borong dari pembekal. Harganya saya akan beritahu kalau anda menghubungi saya. Untuk hari ini saya berhenti dahulu setakat ini. Sebab nak masuk kebun stevia. Jumpa lagi. Rajin-rajinlah buka blog saya ini, agar dapat berkongsi ilmu dan menambah baik kesihatan kita.

No comments:

Post a Comment